11 de setembre, una Diada històrica

Aquest 11 de setembre ha de ser més que mai una Diada històrica. Ho serà no només perquè es compleixen 300 anys de la resistència heroica de les classes populars dels Països Catalans, sinó sobretot perquè ha d’expressar la voluntat del poble treballador per fer valer el seu dret a decidir Independència.

Sabem que tant l’oligarquia espanyola com catalana hi estan radicalment en contra. Les elits no tenen pàtria: només els importa la cartera. Sabem que alguns sectors de la mitjana burgesia volen una Independència descafeïnada i amb sacarina, que no alteri les relacions de poder actual.

Però aquest no és el nostre missatge. El nostre missatge és i serà el d’un procés participatiu i directe per a totes la ciutadania del país. Des de Compromís per Cerdanyola, la Candidatura d’Unitat Popular (CUP) i Arran apostem pel dret a decidir, a la celebració del referèndum per la independència convocat pel pròxim 9 de novembre. Apostem perquè es faci mitjançant la legalitat del poble català i no pas de les institucions espanyoles. Apostem per un model nou de relacions socials i un nou model polític que es pot veure centrat en un canvi d’organització col·lectiva. Apostem perquè aquest procés el piloti el poble català i no pas els partits ni les elits amb reunions de despatx.

Aquest referèndum és una peça més en la lluita perquè la por canviï de bàndol, per fer que la nova República catalana Independent consolidi la sobirania popular i impulsi una economia al servei de la majoria.

Per això des de Compromís per Cerdanyola, la Candidatura d’Unitat Popular (CUP) i Arran ens comprometrem a tres punts fonamentals:

Primer de tot, a garantir i mantenir la força de mobilització i l’organització de l’independentisme popular, l’únic que pot garantir que el proper 9 de novembre una part del nostre poble decideixi independència.

Seguidament, a mobilitzar Cerdanyola per un canvi total, perquè només lluitant tenim futur i aquest futur ha de ser just i solidari.
Per últim, a desenvolupar el teixit de la Unitat Popular per dotar totes les lluites parcials d’un projecte social.

Així doncs, des de Compromís per Cerdanyola, la Candidatura d’Unitat Popular (CUP) i Arran veiem que vivim en un moment il·lusionant i ple d’incerteses, perquè la incertesa  es pot convertir en il·lusió i aquesta possibilitarà la victòria!

Tal i com deien al 1714: VISCA LA TERRA I MORI EL MAL GOVERN.

Cerdanyola, 11 de setembre del 2014