Cerdanyola tanca massivament per la Vaga General

La convocatòria de Vaga General contra la política d’ajustos pressupostaris i pagament del deute privat dels Governs espanyol i català ha estat seguida massivament a Cerdanyola. L’Aturada, que pretenia “aturar les agressions a la classe treballadora” ha estat majoritària al petit i mitjà comerç, i els dos mercats municipals han tancat les seves portes.

Piquets informatius han recorregut els carrers de la població durant les primeres hores de la jornada, però el suport generalitzat a l’aturada laboral i de consum han fet que la columna d’activistes només hagués d’aturar-se davant determinats establiments per asegurar que es complia el dret a vaga.

La jornada de mobilització ha tingut el seu punt culminant amb la manifestació al migdia convocada per Cerdanyola en Vaga, que han seguit unes 4.500 persones segons aquesta entitat. La marxa ha recorregut de forma pacífica diversos carrers de la vila, i participants en la mateixa han assenyalat entitats bancàries i immobiliàries com a “culpables” de la crisi.

Igualment, els manifestants han llançat lemes contra l’Europa del Capital i del dret a l’habitatge i el manteniment dels serveis públics. Després, els manifestants han anat a trobar-se amb la protesta de Ripollet a la cruïlla dels Quatre Cantons. Amb nodrida presència de ciutadans, partits polítics i moviments ciutadans, incloent-hi la CUP, la manifestació s’ha clos davant l’Ajuntament.

Consistori ocupat

Precisament, la casa consistorial de Cerdanyola havia estat l’escenari de l’acció sorpresa de la jornada d’aturada general. Diverses persones de col.lectius ciutadans de la vila, incloent-hi els regidors de Compromís per Cerdanyola, n’havien ocupat la sala de plens per denunciar “el segrest de les institucions democràtiques” per part del poder financer. La tancada s’ha perllongat durant tota la nit, fins que al migdia els activistes han donat per finalitzada l’acció de protesta i s’han incorporat a la marxa ciutadana.