Concentració del professorat a la plaça Abat Oliba

Un grup de professors i altres treballadors dels centres educatius de Cerdanyola es concentraven ahir a la tarda a la plaça de Francesc Layret per protestar contra les retallades i la reforma laboral al temps que feien una crida a la participació en la vaga general del pròxim 29 de març. El sindicat USTEC ha realitzat un seguit de convocatòries durant els dies previs a la vaga, de les quals la de Cerdanyola ha estat la que ha iniciat les mobilitzacions.

La concentració, que avui es repetirà a diverses poblacions de la comarca i l'àrea metropolitana, estava convocada de forma unitària pels principals sindicats de l'ensenyament. El comunicat de la concentració, llegit per Ismael Àvila, destaca que la crisi econòmica és l'excusa dels governs català i espanyol per 'retallar els drets socials i laborals, desmuntar l'Estat del Benestar i afeblir els serveis públics més bàsics' del país.

Per als convocants de la protesta, la reforma laboral suposa un retrocés en drets laborals fins a temps predemocràtics i obre la possibilitat d'acomiadar personal laboral de les administracions públiques.

En aquest sentit, els concentrats destacaven que les retallades afecten tant els treballadors com la qualitat del servei i elements tant diversos com els salaris, les plantilles, l'augment de la precarietat o la càrrega de treball i el tancament d'aules.
El manifest conjunt indica que la conjunció de retallades i reforma laboral esdevé 'l'agressió més directa i brutal' per als treballadors des de la reinstauració de la democràcia i per això es fa una crida a la mobilització i a participar en la vaga general de la setmana vinent.

El sindicat USTEC (IAC), majoritari entre el professorat, ha convocat un conjunt de mobilitzacions durant els dies previs a la vaga, els dies 20 i especialment el dia 21 a nombroses poblacions catalanes, i els dies 27 i 28 a Badalona i Santa Coloma de Gramenet.

Amb la mobilització de la vaga general del 29 de març culminarà la primera etapa de les protestes contra les retallades en l'ensenyament públic al Principat.

El sindicat dels ensenyats reclamen un treball digne i estable, i denuncien el ràpid procés de precarització que viu aquest sector. En aquest sentit, entre les seves reivindicacions demanen la recuperació del poder adquisitiu i que s'aturi la reducció del poder salarial dels professors i professores.

El sindicat d'ensenyants denuncia les retallades de plantilles i mantenen la reivindicació d'una escola pública i de qualitat.

Durant aquests dies es repetiran concentracions de professors i professores arreu del territori del Principat:

FONT: http://www.cerdanyola.info i www.sindicat.et