Demostració de força de CUP-AE

Unes 2500 persones es congreguen al Barcelona Teatre Musical, en un acte que desborda totes les expectatives

El Barcelona Teatre Musical s’ha quedat petit avui per acollir l’acte central de campanya de la CUP-AE. La formació ha comptat amb la participació de diferents membres de moviments socials, dels candidats i de ponents internacionals. També s’hi ha presentat l’espot principal de la campanya. L’aforament de 1.800 persones ha quedat superat, fet pel qual unes 600 persones l’han hagut de seguir des de l’exterior, on s’havia habilitat una pantalla gegant.

Entre les persones que s’han dirigit a l’auditori hi hagut el cap de llista de cada circumscripció, així com veus internacionals: la de Txelui Moreno, portaveu de l’Esquerra Abertzale i la de Diego Cañamero, portaveu del Sindicato Andaluz de Trabajadores. Ha iniciat l’acte en Lluc Salellas, cap de llista per Girona, que ha recordat els vells lluitadors antifranquistes i ha reivindicat la recuperació del sector primari. David Fernàndez, cap de llista per Barcelona, ha recordat la seqüència de vagues d’ençà la de la Canadenca del 1919 i ha afirmat que aquest país viu una “triple crisi: nacional, social i democràtica” i que la CUP hi és per revertir-les. També ha explicitat que “la CUP-AE serà un cavall de Troia al Parlament” en defensa de les llibertats nacionals i socials. Antonieta Jarne, de Ponent, ha reivindicat la territorialitat de la nació catalana: “volem uns Països Catalans sense perifèries, no volem que un tros de país sigui tractat com un pessebre”. Per últim, Jordi Martí Font, candidat per Tarragona, ha imprès un to poètic a l’acte: “Som un exèrcit de somniadors. Si no construïm el nostre propi alliberament sempre ens dominaran”. En l’acte, la resistència palestina ha estat present per boca de diferents ponents.

El cantautor Cesk Freixas, el cantant de rap Pau Llonch (juntament amb els bastoners de Sant Celoni) o el grup Obrint Pas han intervingut amb una peça musical cadascú. També s’ha comptat amb la participació de la ballarina Laura Bataller. Finalment, s’ha presentat l’espot principal de campanya, que fou rodat fa pocs dies a la comarca del Garraf. Amb el títol de “Ho volem tot”, l'espot compta amb 12 seqüències rodades a Sant Pere de Ribes, Vilanova i la Geltrú i el Massís del Garraf i la participació de veïns de la zona així com cares conegudes que donen suport al projecte de la CUP: el futbolista Oleguer Presas, l'actor Sergi López i els músics Cesk Freixas, Meritxell Gené, Marcel Casellas, Àlex Vendrell i Lluís Cabrera. El vídeo serà consultable a la xarxa des d’aquest mateix vespre.

Cant de Els Segadors a l'acte central de la CUP-AE

El TMB ple de gom a gom durant l'acte central de la CUP-AE

Unes 700 persones van haver de seguire l'acte des del carrer perquè el pavelló estava ple de gom a gom