La CUP – Alternativa d’Esquerres planteja una moratòria immediata de tots els desnonaments

La CUP - Alternativa d'Esqueres planteja en el seu programa una moratòria immediata de la totalitat dels desnonaments, com una mesura de xoc per aturar la problemàtica de les execucions hipotecàries, que ha afectat 80.000 persones als Països Catalans en els darrers anys. La CUP-AE també proposa l’obligatorietat de la dació en pagament amb caràcter retroactiu en els casos d’impagament de la hipoteca.

Altres mesures de la CUP-AE en matèria d’habitatge són la creació d’un mercat públic de lloguer que es nodreixi de l'expropiació dels habitatges desocupats que siguin propietat de societats i entitats financeres, grans constructores, immobiliàries i especuladors, així com un cens que permeti gravar fiscalment la tinença d’habitatges desocupats. D’altra banda, la candidatura advoca “per evitar la tinença especulativa de solars sense usos específics i de terrenys rústics sense activitat productiva, amb un augment d’impostos i, si cal, amb expropiacions que garanteixin un ús social i públic d’aquests béns”.

David Fernàndez, cap de llista de la formació, s’ha mostrat molt crític amb partits com CiU, PSC i PP, a qui ha acusat de ser “còmplices del drama dels desnonaments”. El candidat de la CUP-AE ha recordat que aquestes formacions han votat reiteradament en contra de regular aspectes com la dació en pagament, i ha considerat “electoralistes i immensament cínics” els gestos dels líders d’aquests partits quan asseguren que posaran fre als desnonaments.

D’altra banda, David Fernàndez ha participat, aquesta tarda, en un acte organitzat per l’Observatori pels Drets Econòmics, Socials i Culturals. Fernàndez hi ha participat des de la vessant financera, com a cooperativista de Coop57. En l’acte, ha desgranat les principals propostes de candidatura en matèria d’habitatge.

Bagatge municipal en la lluita pel dret a l’habitatge

Durant els darrers anys, la CUP ha desenvolupat en l’àmbit local múltiples campanyes i iniciatives en contra dels desnonaments i a favor del dret a l’habitatge, i ha donat suport a les demandes i la tasca dels diferents col·lectius i plataformes que treballen en aquest àmbit. Així, diverses poblacions on la CUP té representació han aprovat mocions amb mesures concretes a favor del dret a l’habitatge i per declarar-se “municipis lliures de desnonaments”. La CUP també ha col·laborat en diverses viles i ciutats en la recollida de signatures a favor de la ILP per la dació en pagament i ha participat en accions per aturar execucions hipotecàries.