La CUP se solidaritza amb els detinguts i fa una crida a continuar les mobilitzacions

La CUP considera que el país està vivint una ofensiva sense precedents contra l’independentisme combatiu, i en general contra tots els actors que qüestionen el sistema. L’organització fa una crida a la solidaritat i a continuar les mobilitzacions en defensa del sector públic, el benestar i la cultura.

La CUP ha criticat les detencions que han patit vaguistes i estudiants arreu del país en els darrers dies. Abans d’ahir, quatre membres de l’esquerra independentista van ser detinguts a Bunyola, a Tramuntana de Mallorca, per la Guàrdia Civil. Ahir, 29 de maig - i dos mesos després de la vaga del 29 de març - els Mossos d’Esquadra van iniciar una ràtzia que encara dura. En total, de moment hi ha vuit detinguts. Són veïns de la Garriga, Tortosa, Sants i Sant Andreu del Palomar (Barcelona) i Reus. Estan vinculats a les organitzacions CAJEI, MAULETS, el SEPC i CUP.

Davant aquesta situació, la CUP denuncia que les detencions responen a criteris polítics. Remarca que s’inculpa a aquestes persones d’haver participat de la vaga general del 29 de març; o en el cas de Bunyola, les detencions es produeixen en el marc d’una convocatòria per protestar per les mesures antisocials i contràries a la llengua del Govern de les Illes. La CUP ha recordat que “mentre es deté a gent implicada en lluites socials i polítiques, els culpables de grans estafes i de vertaders crims econòmics continuen lliures. És xocant que mentre es deté de forma contundent i amb grans desplegaments policials a militants vinculats a l’esquerra anticapitalista; banquers i empresaris corruptes segueixen lliures malgrat les evidències dels seus crims”.

El portaveu Marc Sallas ha animat a seguir “la protesta contra un sistema injust. Les pancartes, davant de les comissaries, aquests dies diuen que ‘hem perdut la por’. No pararem fins que aquestes persones siguin, totes, en llibertat i sense càrrecs”.