SOLIDARITAT AMB L'EUDALD, ESTUDIANT DETINGUT A LA UAB

Des de la Candidatura d’Unitat Popular (CUP) de Cerdanyola expressem la nostra solidaritat amb l’Eudald, estudiant de la UAB detingut el passat 1 de febrer per agents de paisà dels Mossos d’Esquadra. Aquesta detenció arbitrària es va produir durant un acte de protesta per l’increment de les tarifes del transport públic a l’estació dels Ferrocarrils de la Generalitat de la Universitat Autònoma. En el marc d’aquesta protesta, durant la qual membres de seguretat privada amb gossos i els agents de paisà increpaven dues persones que realitzaven pintades de denúncia, l’Eudald, estudiant i militant de Maulets i del SEPC va ser detingut violentament en queixar-se de l’acció amenaçant dels guàrdies i de la policia secreta.

Tal i com han expressat diversos testimonis dels fets, l’Eudald va ser detingut només pel fet de mostrar el seu desacord verbal amb la manera d’actuar dels policies (seguretat privada i policia de paisà amb gossos que no s’identificava i que amenaçava els estudiants que realitzaven les pintades). Per aquesta raó va ser reduït violentament per diversos agents de la policia secreta (tal i com mostren les proves fotogràfiques del fet). Malgrat que posteriorment va ser posat en llibertat, després de romandre durant el dia a la comissaria dels Mossos d’Esquadra de Cerdanyola, aquesta detenció es va agreujar pel fet que ha estat imputat per un delicte de “desobediència greu i atemptat a l'autoritat”, només pel fet de mostrar una queixa verbal davant l’actitud violenta i gens democràtica dels agents de seguretat privada i dels Mossos de paisà.  D

Des de la CUP de Cerdanyola del Vallès expressem:

-La-La nostra solidaritat envers l’Eudald, ja que tenim el convenciment que va ser víctima de l’habitual abús de poder per part dels cossos armats, tan sols pel fet de mostrar el seus desacord davant una situació injusta i arbitrària.

-El -El nostre suport als estudiants que lluiten contra l’augment de les tarifes del transport públic, un exemple que hauria de seguir tota la ciutadania en la defensa dels seus drets i interessos.

- El-El  rebuig al caràcter polític d’aquesta detenció, i pel fet que existeixi una policia secreta que persegueix els estudiants i reprimeix les protestes socials en comptes de vetllar per la seguretat i els drets de la ciutadania.

-La-La denúncia pel fet que la UAB perd cada vegada més la seva autonomia i el seu caràcter d’espai democràtic. Pel fet que els agents de la policia secreta dels Mossos no comptaven amb el permís del rector per actuar al campus universitari, fet que suposa una il.legalitat. Un fet repetit durant els darrers anys, en què membres de la policia política campen pel campus com en els pitjors anys del franquisme.

CUP de Cerdanyola del Vallès