La bicicletada convocada per les CAV va reunir 300 persones
Unes 300 persones es van concentrar ahir a Ripollet convocades per les Candidatures Alternatives del Vallès, procedents de diferents poblacions vallesanes, des de Cerdanyola, Sabadell, Barberà, Badia, Castellar, Rubí i algunes altres. Els ciclistes van confluir a Ripollet, on es va realitzar el dinar a càrrec del COP-Compromís de Ripollet, i un acte reivindicatiu per reclamar la defensa del territori, la creació de carrils bicicleta i per a vianants, així com i la creació de camins naturals. Aquesta bicicletada està emmarcada en les propostes que les CAV han elaborat durant els darrers mesos em matèria de mobilitat i infraestructures.
La bicicletada va servir per reclamar que les administracions fomentin itineraris segurs i es contempli la mobilitat amb la bicicleta com una alternativa real i sostenible per millorar la mobilitat al Vallès Occidental. Es tractava de reivindicar una mobilitat a peu i en bicicleta per camins i carrils ben condicionats a les diverses localitats del Vallès i la possibilitat de la seva intercomunicació tant a peu com amb bicicleta.
Aquesta bicicletada pel Vallès estava emmarcada en la difusió de les propostes sobre infraestructures i mobilitat planejades per les CAV durant les darreres setmanes. Aquestes propostes van ser presentades públicament el passat 14 de juny, a través d'un document publicat per les CAV que tindrà la seva continuitat en altres accions passades les vacances. L'elaboracio d'aquestes propostes són el fruit d'unes jornades monogràfiques de les CAV celebrades a Ripollet fa pocs mesos.
Paral.lelament a això, durant aquests dies les diferents que conforme les CAV estan presentant el document elaborat d'alternatives al model actual d'infraestructures, especialment al projectat des del Pla Director d'Infraestructures de l'Àrea Metropolitana. Aquest document està sent presentat a través d'entrevistes de les candidatures als alcaldes de cada localitat del Vallès i amb la presència del conseller comarcal per les CAV, Jacint Padró (regidor del Compromís per Ripollet-COP).
En aquest sentit, per a les candidatures que conformen les CAV (dins de la qual treballen diferents CUP del Vallès Occ.) els nous projectes sobre mobilitat no haurien de ser només un llistat de noves infraestructures, sinó que s'hauria de desenvolupar un model basat en les necessitats de la població de la comarca i que no fos agressiu amb el territori, que no estigués en mans dels " interessos de les cambres de comerç ni de les necessitats de Barcelona". Les CAV han manifestat igualment que qualsevol plantejament en matèria de mobilitat ha de tenir molt en compte els criteris que marca el protocol de Kioto, el dret a la Salut i la gestió de la qualitat de l'aire i garantir el dret de mobilitat per a totes les persones.
En matèria de transport públic, les candidatures proposen obrir per a passatgers de forma completa la línia de Renfe entre el Papiol i Mollet, ampliant així l'actual C-7 que va des de Cerdanyola-Universitat fins a Martorell i també reclamen la construcció d'una nova línia de tramvia pel Vallès (projecte de TramVallès) que connecti les ciutats de Sabadell i Terrassa amb Montcada, Ripollet, Cerdanyola, l'Autònoma, Badia i Barberà, i connecti els trens de Rodalies, autobusos i els Ferrocarrils de la Generalitat . Quant a la mobilitat en vehicles privats, consideren imprescindible desdoblar l'Eix Transversal per evitar el col•lapse de l'autopista AP-7 i la construcció del Quart Cinturó, i d’altra banda aposten per la connexió entre les rondes de Sabadell i les de Terrassa, o el soterrament de la C-58 entre Ripollet i Badia.
Per saber-ne més:
Bicicletada pel Vallès, en defensa de dels camins, les vies verdes i els carrils bici Llibertat.cat
Les CAV presenten el document d'alternatives en mobilitat i infraestructures del Vallès Llibertat.cat
Jornada sobre Infraestructures en defensa del Vallès Llibertat.cat
Un centenar de persones caminen per difondre l'oposició al Vial Interpolar