11 de Setembre: tirem pel dret - Independència!

11 de Setembre 2009

Acte simbòlic per la independència a Cerdanyola del Vallès

La CUP us convoca a mostrar el vostre suport a la consulta popular per l'autodeterminació d'Arenys de Munt. A reclamar una consulta democràtica similar per a la nostra població de Cerdanyola. L'Autodeterminació és un dret democràtic que no ens usurparan ni els estats opressors ni els seus sevicials botiflers.

Tirem pel dret!

Lluitem per la independència i la justícia social!

Manifest de la CUP de Cerdanyola en motiu de la Diada Nacional 2009

La Diada Nacional d'enguany ens evidencia, més que mai, les mancances nacionals, democràtiques, econòmiques i socials en què viu immers el nostre país, fruit de l'ocupació espanyola i francesa. Diem “mancances nacionals” perquè en un món en el que tant s'elogia la diversitat cultural, els estats espanyol i francès impedeixen amb els seus aparells diplomàtics que les nacions europees avancem vers la normalitat del que hauria de ser una Europa dels pobles, i no dels estats. Perquè per assolir una genuïna Europa sense fronteres cal que aquesta se sustenti en el reconeixement de la seva pròpia diversitat nacional.

Diem, també, que enguany s'han tornat a evidenciar les mancances democràtiques d'un estat espanyol que, com en el cas d'Arenys, tracta d'impedir per tots els mitjans de què disposa el lliure exercici de l'autodeterminació, la més bàsica regla democràtica de consultar a la població quin desitja que sigui el seu destí col·lectiu. I és que en el rerefons de la qüestió trobem la por a què els catalans i les catalanes gaudim de l'oportunitat d'explicar al món que ens reafirmem en el poble que som, i no pas en el que han volgut que siguem. La mateixa por que serveix de justificació per continuar espoliant-nos econòmicament, evitant així que el fruit del nostre esforç es converteixi en riquesa per al nostre país, i facilitant, de passada, que altres visquin de les rendes al mateix temps que ens titllen d'insolidaris. Finalment, cal destacar que és fruit d'aquest espoli econòmic que cada vegada més s'evidencia que el nostre país no compta amb els recursos econòmics suficients per donar resposta a una nova crisi del sistema capitalista. La manca d'inversions en serveis socials i en creació de llocs de treball, així com el sotmetiment als designis del capital financer estan abocant les classes populars dels Països Catalans cap a un període d'incertesa que només es pot resoldre superant l'actual marc legal i polític que ens impedeix constituir-nos com a estat independent.

Per tot això, reclamem al nostre Ajuntament que convoqui un referèndum d'autodeterminació obert a totes les persones censades a padró municipal per tal que les cerdanyolenques i els cerdanyolencs ens posicionem sobre si volem que el nostre país esdevingui un Estat sobirà i independent.

Visca la terra lliure!

CUP Cerdanyola Cerdanyola, Vallès Occidental, 2009