Notícies de parlament

La militància de la CUP- Crida Constituent ha aprovat aquesta tarda les llistes de les circumscripcions de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona que encapçalen Carles Riera, Natàlia Sánchez, Mireia Boya i Xavier Milian, respectivament.

Les candidatures han estat ratificades per un 66,22% dels vots d'un total de 1.498 vots emesos, el que suposa un 52,40% de participació.

El Secretariat Nacional de la CUP ha elaborat una proposta de candidatures, a partir de les diverses propostes fetes per les assemblees territorials, per a presentar a les eleccions del 21 de desembre que ha de ser ratificada per la militància.

La militància de la CUP, mitjançant vot telemàtic, ha de ratificar durant les properes hores, la proposta de llistes.

Les llistes estan encapçalades per:

Circumscripció Lleida
1 - Mireia Boya e Busquet (Sent Gaudenç, 1979)
2 - Pau Juvillà Ballester (Lleida, 1973)

La proposició de llei contra l'abús bancari registrada per la CUP-Crida Constituent ha passat al debat a la totalitat, avui al ple del Parlament de Catalunya. La proposició de llei se centra en dos àmbits principals d'actuació: per una banda, l'abús de la banca sobre el sector públic i de l'altra, el sector privat i els ciutadans.

El passat dia 25 d'agost, la CUP-CC va proposar la celebració d'un ple extraordinari monogràfic al Parlament, per aquesta setmana, que servís per analitzar tots els fets relacionats amb els atemptats del dia 17 a Barcelona i Cambrils des d'una perspectiva integral i no fragmentària com alguns grups proposen.

A la reunió de la Mesa celebrada aquest dimarts, la proposta ha estat rebutjada unànimement per part de tots els grups que la formen.

La diputada de la CUP-CC, Eulàlia Reguant, serà votada dijous a l'assemblea de la mesa política de la CUP Capgirem Barcelona com a possible candidata per substituir el regidor, Josep Garganté. La proposta dels secretariat nacional i municipal de la CUP, i que haurà de ser aprovada per la militància de la CUP Capgirem Barcelona i el Grup d'Acció Parlamentària, és que Eulàlia Reguant s'incorpori al grup municipal de manera molt gradual, i no deixi les seves tasques de diputada fins al 2 d'octubre.

Avui el Parlament de Catalunya ha aprovat la Llei de les Comunitats Catalanes a l’Exterior amb els vots de Junts pel Sí, el PSC, CSQP i  la CUP-CC. La CUP-CC, malgrat no haver aconseguit incorporar totes les seves demandes, ha millorat el text de la llei en matèria de reconeixement, registre, participació i drets socials de la ciutadania i de les comunitats catalanes a l’exterior. Per la CUP, això és un pas previ a la que haurà de ser la llei republicana de la nacionalitat i ciutadania catalana a l’exterior.

La CUP-Crida Constituent demana que es posi fi al règim d’aillament a les presons catalans “per motius de garantia de drets i pel fet que la seva naturalesa no s’addiu amb la finalitat de la pena” i a “deixar d’utilitzar els mòduls DERT i a habilitar cel·les especialitzades pel compliment de tractaments especialitzats als mòduls ordinaris”.

Els vots en contra del PP i PSC i la abstenció de JxSÍ, C’S i CSQP han impedit avui l’aprovació de les compareixences dels responsables d’economia de la CUP a la Comissió d’Afers Institucionals del Parlament de Catalunya.

Pàgines