Molta Verba i poca Facta

Maurici Jaumandreu - 10/05/2007

Un té la sensació que els governants es foten del veïnat. O això, o és que són penosament ingenus, i val a dir que aquesta possibilitat no la tinc en compte. Si no, què pensar de les enormes lletres que el govern ha situat mirant la càmera del temps de TV3, just davant del Consistori? Quan les vaig veure un calfred em va recórrer el cos fins a eriçar-me les celles. Em resulta difícil comprendre com es pot fer propaganda electoral encoberta d’una manera tan poc refinada, i sense perdre la vergonya (si és que en queda un bri).

Primer va ser el famós Llibre de les Glòries Tripartites, que ens deu haver costat a tots un ull de la cara (perquè us recordo que l’ha pagat l’Ajuntament, no pas el senyor Morral de la seva butxaca). I ara, per acabar-ho d’adobar, ens col·loquen un Facta Non Verba que fins i tot resulta insultant per a la intel·ligència menys astuta. No, no… si ja es veia a venir que alguna de grossa ens en farien abans d’arribar a les eleccions. Realment s’han pensat que la gent no ens adonem quan ens volen ensarronar?

Encara m’assaltava al cap la ressaca de les enormes lletres fluorescents, quan vaig arribar a l’últim Ple municipal. Recordava que la gent de l’Escorxador i del Casal de Joves havien decidit fer un concert davant de l’Ajuntament per denunciar, aprofitant l’últim sospir del mandat, que l’alcalde i l’equip de govern menteixen i no han complert el pacte que van assolir a principis de l’any passat, segons el qual es comprometien a estudiar i presentar un projecte dins de l’any 2006 per a solucionar la manca de sales d’assaig per a les formacions musicals locals. Davant l’estupefacció dels assistents, l’Ajuntament es trobava perimetrat per tanques de seguretat, policies locals i, com intentant passar desapercebuts, els mossos d’esquadra esperaven en furgonetes o d’incògnit.

Devien creure’s que els músics volien assaltar l’Ajuntament amb la bateria i les guitarres pel mig… Com és normal, no em vaig poder estar de demanar explicacions als caps de la policia local i autonòmica. Els seus arguments eren que es tractava d’una mesura preventiva… Ja sabem què passa quan s’apliquen mesures preventives: i si no, que ho preguntin a la gironina Núria Pórtules, detinguda pels Mossos i enviada a l’Audiència Nacional espanyola com a mesura preventiva pel fet de tenir amistats anarquistes. De prevenció res, d’això se’n diu ganes de causar malestar i sensació de vigilància als joves que pacíficament i democràticament es queixen per les promeses incomplertes.

Ja ho diu l’eslògan de l’alcalde: mentiders i repressors de debò. Molta Verba i poca Facta.